Pagina's

woensdag 25 november 2015

Stempel kaarten

Vandaag weer 2 kerstkaarten.
Het idee voor deze kaarten was ik op pinterest tegen gekomen (zal hem onderaan dit bericht plaatsen). Maar de gebruikte materialen voor die kaart waren van Stampin Up! en dat heb ik niet.
Dus op zoek gegaan naar alternatieven en gevonden ☺
De dennentakken en dennenappels zijn stempels van Penny Black (Nature's Gift). De tekststempels is van Shimelle (en zat in de Doe@Kit #6).
De linkerkaart heb ik gestempeld met Breeze en Old Olive van Different Colours en de rechter heb ik gestempeld met Kiwi en Kraft van Different Colours. Achteraf had ik op beide kaarten nog wel wat meer takjes en appels kunnen stempelen.
Beide teksten zijn gestempeld met Breeze en omdat ik hem wat donkerder wilde heb ik hem met behulp van de stamp-a-ma-jig 3x over elkaar heen gestempeld. Ik heb gestempeld op stempelkarton van Different Colours.
Toen moest er nog een glanslaagje overheen met een glittertje erin (wat uiteraard weer eens niet te zien is op de foto). Ik heb - uit een grijs verleden- embossingpoeder dat clear/holografisch is. Maar op het teststrookje dat ik had gemaakt was dat veeeeeeeel te veel glitter. Dus mijn eigen poeder maar gemaakt door 2 theelepels clear met 1 theelepel holografisch te mengen. Nu zit er precies genoeg glimmer op de kaart.

Dan hier nog de originele kaart die ik heb gelift:

3 opmerkingen:

  1. Twee mooie chique kerstkaarten Janette, prachtig gemaakt. Heel leuk gelift. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Ze zijn prachtig.....
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These are gorgeous! Fab colours and such a great image. You really have created a mini masterpiece here and I love them.

    BeantwoordenVerwijderen