Pagina's

dinsdag 11 juli 2017

Crafty Hugs

Vanavond een lekker vrolijk en kleurrijk kaartje gemaakt.


Nou eigenlijk is het een samenvoeging van 2 prullenbak-exemplaren.
De achtergrond heb ik namelijk gesponst met 3 kleuren Distress Oxide inkt en (in navolging van het filmpje van Jennifer McGuire) met een grote achtergrond stempel van Hero Arts met water erop gestempeld. Ik had alleen OF de stempel niet goed aangedrukt OF hem niet lang genoeg erop laten zitten, want hij is nauwelijks zichtbaar. Maar eigenlijk vond ik hem te mooi om gelijk in de prullenbak te gooien.
Het andere exemplaar zijn de bloemen van Altenew (Best Buds en Budding Thanks sets). Ik was lekker aan het stempelen met de laagjes (1 klad exemplaar, 1 goed exemplaar en 1 maal op Craft papier om te kijken hoe dat werd) en toen stempelde ik mis 😒 Maar goed, de grote bloemen waren nog wel bruikbaar, dus van alle drie de versies de grote bloemen uitgeknipt.
Het achtergrondvelletje genomen, ovale stans van MFT, Funfoam vel erachter en alles op elkaar geplakt. Tekst stempel van Altenew (Crafty Friends) erbij en tot slot weer lekker veel druppels met de Nuvo Chrystal Drops (Morning Dew) erbij gedaan. Het leuke hiervan is dat ze transparant opdrogen en zo de kleur van de achtergrond aannemen. Maar doordat er vocht in de Chrystal Drops zit, oxideert de Distress inkt eronder waardoor je weer net een ander kleurtje krijgt.

Uiteindelijk van 2 potentiële prullenbak exemplaren 1 kaartje kunnen maken waar ik wonderbaarlijk genoeg ook nog best wel tevreden mee ben 😊

Voor de liefhebbers is hier de link naar het filmpje van Jennifer waar het allemaal mee begon 😉
https://www.youtube.com/watch?v=CFvajIMSB1U&t=4s )

1 opmerking:

  1. Nou Janette , ik doe het je niet na hoor !
    Een zeer geslaagde kaart !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen